9.12.2022

Toyota Gazoo Racing -tiimi autoineen Kuokkalan sillalla. Kuva Touho Häkkinen
Jyväskylässä juhlitaan 16.12. historiallista tuplavoittoa: Kalle Rovanperän ja Jonne Halttusen sekä TOYOTA GAZOO Racingin maailmanmestaruuksia

Lavalle nousevat entiset maailmanmestarit Mäkinen ja Kankkunen

Juhlapaikan, Paviljongin ovet aukeavat yleisölle klo 16. Suora lähetys Rallin Mestaruusjuhlasta Yle Areenaan ja lavaohjelma Paviljongissa alkavat n. klo 17.40, kun Kalle ja Jonne starttaavat autonsa kohti juhlapaikkaa.

Rovanperän ja Halttusen lisäksi Paviljongin lavalla nähdään TOYOTA GAZOO Racingin kuljettajia ja karttureita sekä legendaariset maailmanmestarit Tommi Mäkinen ja Juha Kankkunen. Tunnelman kattoon nostavat tähtiartistit Steve’n’Seagulls, Portion Boys sekä maailmanmestareille rallibiisin tehnyt Poju.

Maailmanmestarien lahjoituskohteet selviävät illan aikana

Jyväskylän kaupunginjohtaja Timo Koivisto palkitsee maailmanmestarit. Minne tuoreet mestarit ovat halunneet lahjoittaa palkintorahansa selviää samalla. Illan juontajina nähdään radioaalloiltakin tutut Jari Lindström Radio Keskisuomalaisesta ja Tony Melville, jonka ääni on tuttuakin tutumpi Ylen Ralliradion kuuntelijoille. Rallin mestaruusjuhlan ohjelmaa voi seurata sekä suomeksi että englanniksi.

Ohjelmaosion jälkeen tiimin kuljettajat ja kartturit jakavat nimikirjoituksia ja ottavat yhteiskuvia. Illan päättää Suomen Pyrotekniikka Oy:n tarjoama ilotulitus, jonka näkee parhaiten Lutakonaukiolta.

Jyväskylän kaupunki järjestää juhlan yhteistyössä Tapahtuma- ja messukeskus Paviljongin, Rajupajan, AKK Motorsports Oy:n ja Ylen kanssa. Ohjelmaosio nähdään suorana lähetyksenä Yle Areenassa.