2.10.2023

Kuva Jyväskylän Veturitallien Musamessuista vuodelta 2018. Kuva Esa Linna
Ben Granfeltin esittelemien Gary Moore -laitteiden ohella yleisö voi osallistua erilaisiin musiikkiklinikoihin tai tutustua suomalaiseen soitinrakentamiseen sekä musiikkiteknologian uutuuksiin.

Jyväskylän Veturitalleilla järjestetään maksuttomat ja ikärajattomat Musamessut lauantaina 7.10. klo 11 – 17. Päävetonaulana messuilla on nähtävissä ja kuultavissa legendaarisen ja maailmankuulun Gary Mooren käyttämää laitteistoa sekä Gary Moore -teemaisia soittimia ja vahvistimia, joita yleisölle esittelee suomalainen kitarasuuruus Ben Granfelt (mm.  Guitar Slingers, Leningrad Cowboys, Wishbone Ash, Gringos Locos)

Lisäksi yleisö voi osallistua Teemu Viinkaisen kitaraklinikkaan, Perttu Sirénin kotistudio- ja biisintekoklinikkaan ja Tino Jäntin rumpuklinikkaan. Jyväskylä Rock Academy -yhtye Junavaunuhäiriköt esiintyy Veturitallien edustalla akustisesti.

Veturitallien Musamessujen näytteilleasettajat:

Kielisoittimet: Katar Kustom Kuitars, Raato Custom Guitars, Jasesoi, Kitarapaja ja Fender.
Lyömäsoittimet: Pearl, Mezo Drums, Loota Percussion, Jackshop
Muut: Riffi-lehti, Genelec, Roland, Intersonic, Soundsonic, EM-Nordic, Nordic Audio, SMI ja messujen pääyhteistyökumppani Musikantti Oy

Klinikat:

Klo 12:00 - Teemu Viinikainen kitaraklinikka, Kiskotila
Klo 13:00 - Perttu Sirén, Focusrite School of Recording, kotistudio- ja biisinteko, Kiskotila
Klo 14:00 - Tino Jäntti rumpuklinikka, Siperia Drumshop
Klo 15:00 - Gary Moore Experience - Ben Granfelt, Kiskotila

Tapahtuma on ikärajaton, päihteetön ja maksuton. Messuilla toimii myös Veturitallien Kahvila Kisko. Veturitallien Musamessut ovat osa Jyväskylän kaupungin nuorisopalveluiden toimintaa.

Lisätiedot:
Seppo Pohjolainen