26.2.2024

Sinisen juoksuradan ratanumerot. Kuva Jaana Pinson
Hinnastokokonaisuus sisältää Jyväskylän kaupungin liikuntapaikkojen tilamaksut, kertamaksut, ohjatun liikunnan maksut, virkistyskalastusmaksut, virkistysalueiden käyttöön liittyvät maksut sekä vuokrattavan välineistön ja kaluston maksut.

Jyväskylän kaupungin liikuntapalveluiden vuoden 2024 hinnastoon on tehty muutamia muutoksia. Uusina tuotteina hinnastoon on nostettu Aholaidan ja Valorinteen katukoripallokentät ja päiväkotien liikuntasalit sekä liikuntapalveluiden hallinnointiin tulevat Sepänkeskuksen kokoustilat. Tekonurmikenttiin on lisätty uusi Halssilan tekonurmi ja Kahakadun hiekkatekonurmi. Lisäksi useita muita koulujen ja päiväkotikoulujen saleja on järjestelty hinnoitteluryhmissä vastaamaan paremmin tilojen kokoa suhteutettuna tuntihintoihin. Myös vuokrattavaan kalustoon on tehty lisäyksiä perustuen eri kaluston ja välineistön kysyntään.

Uuteen hinnastoon on tehty korotuksia ohjattujen liikuntapalveluiden liikuntakurssien ja -ryhmien hintoihin, kuten uimaopetuksen, lukukausimaksullisten ryhmien sekä eri liikuntakurssien hintoihin. Muutoksia tehtiin myös skeitti- ja trialhallin kerta- ja sarjatuotteiden ja vuorovarausten hinnoitteluun, sekä eri palloilulajien ottelutapahtumahinnoitteluun.

Keskeiset muutokset uudessa hinnastossa astuvat voimaan asteittain

Liikuntapalveluiden hinnastoon tehdyt muutokset astuvat voimaan asteittain. Muihin hintoihin ei tullut muutoksia, ja muut hinnat ovat voimassa hinnaston mukaisesti.

Hinnastoon tehdyt muutokset asuvat voimaa:

• Sepänkeskuksen tilojen tunti- ja kausihinnat 1.3. alkaen.
  • Liikuntatilojen ottelutapahtumien sekä liikuntatilojen muut tarkennukset hinnastoon 1.4. alkaen.
  • Päiväkotikoulujen ja koulujen pienten salien hinnat 20.5. alkaen.
  • Skeitti- ja trialhallin kerta- ja sarjatuotteiden sekä vuorovarausten hinnat 1.6. alkaen.
  • Ohjattujen liikuntapalveluiden hinnat 1.6. alkaen.

Liikuntapalveluiden hinnasto löytyy Liikuntapalvelujen hinnasto -verkkosivuilta.

Lisätietoja:

Liikuntapaikkapäällikkö Markus Virtanen