Valon kaupunki 2023 teoskollaasi. Kuva Elisa Hillgen
Pääsisältö

Tämän vuoden teoshaku on avoinna 3.2.-17.3. Haku on avoinna kaikille taiteilijoille ja taiteilijatyöryhmille sekä Suomessa että ulkomailla. Teoshakussa voi ehdottaa eri kokoisia ja tyyliltään erilaisia valoteoksia osaksi valotapahtumaa, joka järjestetään tänä vuonna 26.-28.9. Teoshaku on avoinna 3.2.-17.3. Taiteilijavalinnat suoritetaan kevään aikana ja kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä 17.6. mennessä.

Valon kaupunki 2024 -teoshakulomake

Uutena osana teoshakua Valon kaupunki julkaisee lisäksi residenssitaiteilijahaun 3.2. Kaupunkiin haetaan kahta valotaiteilijaa tutustumaan kaupunkiin syyskuun ajaksi ja residenssin aikana tuottamaan paikkasidonnaiset, mahdollisesti yhteisöjä osallistavat valoteokset osaksi Valon kaupunki -tapahtumaa. Valitut taiteilijat voivat hyödyntää työskentelyssään Jyväskylän historiaa, alueita, verkostoja ja muita ominaisuuksia. Saapuvista hakemuksista valitaan yksi kotimainen ja yksi ulkomaalainen taiteilija.

Valotaideresidenssin hakulomake